امید به درمان دیابت نوع 1 با آلفا -1 – آنتی تریپسین

25 فوریه 2014 – یک مطالعه ی کلینیکی امیدهای تازه ای را برای درمان دیابت نوع 1 بوجود آورد، این تحقیق توسط دانشمندان دانشگاه Ben Gurion  با همکاری محققین مرکز علوم بهداشتی دانشگاه کلورادو انجام گردید. در این تحقیق نتایج امیدوار کننده ای بعد از هشت هفته درمان با ماده ی Alpha 1– AntitrypsinیاAAT  بدست آمد.

براساس نتایج منتشر شده در مجله ی Journal of Clinical Endocrinology and Metabolismهدف این تحقیق ارزیابی ایمنی و تأثیر درمان جدید با پروتئین سرمی ضدالتهابAlpha 1 – Antitrypsinدر بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 بود.

 دکترLewis  می گوید : بدنبال درمان 8 تا 12 هفته ای با ماده یAAT  در چندین بیمار کنترل قند خون بدون نیاز به تزریقات انسولین برای بیش از 2 سال امکان پذیر گردید، علاوه براین ، هیچ اثرات جانبی معکوسی حتی در بیماران کودک و نوجوان مشاهده نشد که نشان دهنده ی پروفایل ایمنی قابل توجه این ماده است.

دکتر Lewis  توضیح می دهد : این شروع فوق العاده ای برای اهداف این تحقیق در یافتن یک درمان ایمن برای بیماریهای اتوایمیون است .

ما معتقدیم که نتایج مشابهی را در تعدادی از بیمارانی که اخیراٌ بیماری دیابت نوع 1 در آنها تشخیص داده شده است و در آمریکا ساکن هستند و اخیراٌ تحت این درمان قرار گرفته اند ( علاوه بر شرکت کنندگان در تحقیق  ) را بدست خواهیم آورد .

در حال حاضر محققین از افراد داوطلب برای فاز دوم و سوم این کار آزمایی بالینی ثبت نام می کنند . اگر چه هنوز حداقل 2 ساعت طول می کشد تا FDA  پروتئین AAT  را به عنوان درمان دارویی دیابت نوع 1 تأیید کند.

دکتر Lewisمی گوید : نحوه ی درمان با این ماده بصورت انتقال از طریق سرم یکبار در هفته است و سپس یکسال پیگیری وضعیت بیماران تحت درمان ادامه می یابد، تاکنون درمانهای آزمایشی برای دیابت نوع 1 روش هایی بوده اند که بیماران چندان قادر به تحمل آنها نبودند.

منبع : www.medicalnewstoday.com/releases/273111.php

سرپرست مترجمین : فرخی نیا